سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تزوّدوا فانّ خیر الزّاد التّقوی... زادو توشه بردارید پس بهترین توشه تقوی است

روال تغییرات در مدیران دولتی از اول دولت احمدی نژاد تا کنون به گونه‌ای بوده است که می‌توان آنرا تعبیر به شخصیت کشی کرد! به این معنی  که همیشه نفر دوم در دولت یا به عبارتی شخصیت مطرح بعد از رئیس جمهور یا کسی که به این جایگاه نزدیک شود دچار تغییر می شود!
این روال یا به قول برنامه نویسان الگوریتم تا کنون شامل افرادی مانند لنکرانی وزیر بهداشت سابق، فتاح وزیر نیروی سابق و خلاصه‌اش کنم این آخری شامل منوچهر متکی هم شد! البته جای منوچهر متکی را کسی گرفت که او نیز به خاطر قضایای هسته‌ای شخصیت مطرحی است و به عبارتی اگر این الگوریتم درست باشد صالحی نیز به زودی به پست حاشیه‌ای منتقل خواهد شد و در واقع الگوریتم  شخصیت کشی این‌بار با یک تیر دو هدف را نشانه رفته است!
کسی در دولت با زبان بی‌زبانی دارد می‌گوید من شخصیت دوم دولتم کسی حق ندارد به این‌جایگاه نزدیک شود و او همان طراح الگوریتم مذکور است.

طراح الگوریتم شخصیت کشی احتمالا دنبال ریاست جمهوری بعد از احمدی‌نژاد است یا هزار هدف دیگرکه خدا بهتر می داند! ولی باید به وی گفته شود که اینکار محبوبیت آور نیست چرا که مردم ایران از هوش بالایی برخوردارند و با این قرابتها به کسی رای نخواهند داد به هر حال اکنون با کشف این الگوریتم مردم می توانند پیش بینی کنند که در آینده چه افرادی از دولت حذف خواهند شد.


+ قلمی شده در  سه شنبه 89/9/30 توسط جعفر |  پژواک

شخصا اگر به جای وزیران احمدی‌نژاد بودم از این موضوع برکناری وزیر خارجه آن هم در حالیکه در یک کشور دیگر تحت این عنوان در حال مذاکره است نمی‌گذشتم!

شاید بدترین و بی احترامانه ترین و بی ادبانه ترین کاری که احمدی نژاد می‌توانست در حق یک وزیر خارجه بکند همین بود که حتی صبر نکند طرف به کشور بیاید بعد او را عزل کند مگر اینکه احمدی‌نژاد در این زمینه توضیح قانع کننده‌ای داشته باشد و الا من به جای وزیران احمدی نژاد بودم از همه می‌خواستم دسته جمعی در اعتراض به اینکار استعفا بدهند. 

 


+ قلمی شده در  سه شنبه 89/9/23 توسط جعفر |  پژواک

یکی از درس‌های مهم واقعه عاشورا، استقبال رهبران از مرگ در مقابل دفاع از عقیده است که می تواند الگوی خوبی برای ما باشد.
در جنگ آمریکا با ژاپن آمریکایی‌ها با علم به ترس از مرگ در امپراطور ژاپن، با انفجار دو بمب هسته‌ای در دو شهر غیر پایتخت این کشور توانستند امپراطور ژاپن و نهایتا ژاپن را به زانو در بیاورند!
در کشور ما ولی به لطف الهی تازمان پیروی و الگوگیری رهبران و مردم از واقعه عاشورا، تهدید به بمب هسته‌ای و یا جنگ هرگز نخواهد توانست کارگر شود.


+ قلمی شده در  سه شنبه 89/9/23 توسط جعفر |  پژواک

تفکر در ترور های اخیر در تهران نتایج جالبی به همراه دارد، از ترور دکتر علی محمدی بگیر تا ترور دکتر عباسی و دکتر شهریاری و یا حتی ترور آقا سلطان.
همه این ترورها به نوعی انجام شده است که فرد یا افراد تروریست به راحتی توانسته‌اند از محل آن بگریزند، در ترور دکتر علی محمدی با انفجار یک موتور سیکلت از راه دور
و در این دو ترور اخیر هم با کمک از موتور و روش خاص خود.
کاملا مشخص است که این ترورها توسط افراد کاملا حرفه‌ای و آموزش دیده انجام گرفته است، این افراد یک گروه شاید ده نفره هستند که کار تعقیب و مراقبت و ساخت
بمب، طراحی و اجرای عملیات را نیز خود انجام می‌دهند و فقط دستور ترور است که برایشان از خارج توسط افرادی به داخل منتقل می‌شود. همچنین منابع مالی این گروه تروریست نیز باید از خارج و توسط افراد و یا کشورهای خاص تامین شود، و گمان نمی رود که این افراد برای هزینه های خود دست به دزدی مثلابانک بزنند!
افراد این گروه کاملا به ماموریت و خطرها و روشهای فرار خود از مهلکه آشنایند، احتمالا در داخل کار خاصی ندارند وفقط برای فعالیت تروریستی حضور پیدا کرده اند البته احتمال فعالیت به کارهای
پوششی جهت گول زدن  و مشکوک نشدن به آنها وجود دارد.
 اما نکته مهم آن این است که این گروه در تهران و یا شاید شهرهای اطراف آن لانه کرده اند و هر از چند گاهی که ماموریتشان ایجاب می کند فعال شده
و اقدام به ترورهای ناجوانمردانه می‌کنند.
یکی از مهمترین راه‌های مقابله با گروه های ترور اینچنینی همکاری مردمی است، مشکوک شدن به هر غریبه‌ای و هر فعالیت مشکوکی و بی تفاوت نبودن نسبت به آن می تواند گام مهمی در
کشف لانه های ترور اینچنینی باشد.


+ قلمی شده در  سه شنبه 89/9/16 توسط جعفر |  پژواک

در فتنه 88 که به مدت 20سال توسط زیرک ترین سیاستمداران داخلی و خارجی پی ریزی شده بود و آنان شکی در به ثمر رسیدن نقشه خود که همان سقوط نظام اسلامی بود نداشتند، مردم ما با بصیرت و هوشمندانه حتی از سیاستمداران سبقت گرفته و فتنه را خاموش کردند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) روز پنجشنبه در دیدار جمعی از کارکنان سپاه پاسداران و وزارت دفاع، ضمن قدردانی از فعالیت ها وتلاش های نیروی مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ارزش کار انسانی به آگاهی او نسبت به آن کار و اهدافی که از آن کار دارد بستگی دارد.
وی با بیان این که گاهی ارزش کار انسان به قدری زیاد می شود که قابل نشان دادن با عدد و رقم نیست، اظهار داشت: برای این که بتوانیم ارزش کارمان را بالا ببریم درک موقعیت وجودی خودمان خیلی موثر است. باید بفهمیم کجای کاریم چه کسی هستیم چه موقعیتی داریم. سپس ببینیم از کارمان و از موقعیت مان چه قدر می توانیم استفاده کنیم. رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: برای این که انسان موقعیت خود را درک کند، ابتدا باید ببیند چه موقعیتی در هستی دارد و جایگاه او کجاست عده ای معتقدند جایگاه انسان در کنار دیگر موجودات زنده و حیوانات با اندکی تفاوت در شیوه زندگی است در حالی که خداوند جایگاه خلیفه اللهی را به انسان بخشید که حتی فرشتگان نیز لیاقت آن را ندارند. آیت الله مصباح یزدی مرحله دوم برای آگاهی از جایگاه و موقعیت را شناخت نسبت به موقعیت تاریخی دانست و افزود: ما امت پیغمبر آخر الزمان هستیم و در بهترین عصری زندگی می کنیم که انسان ها در آن زندگی می کردند؛ به لحاظ پیغمبر و پیشوایان معصومی که خدا به ما داده، کراماتی که به این امت مرحمت کرده، معارفی که در اختیارشان قرار داده و هزاران نعمتی که به برکت وجود مقدس چهارده معصوم(صلوات الله علیهم اجمعین) به این امت داده شده است. وی در خصوص آگاهی از موقعیت ادامه داد: اینک در برهه ای از تاریخ اسلام واقع شده ایم که مردم آن از لحاظ بصیرت و عمق فهم بسیار بالاتر از مسلمانان صدر اسلام هستند، چرا که در گذشته چه بسا یک قوم همراه با اسلام آوردن رئیس قبیله شان مسلمان می شدند و با مرتد شدن رئیسسان مرتد می شدند، یعنی مقلد کورکورانه و سطحی نگر بودند در حالی که حتی نوجوانان امروزی هم نسبت به مسائل حساس هستند و مسایل را تقلیدی نمی پذیرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با مقایسه نمونه هایی از صدر اسلام و حال حاضر به سالروز شهادت حضرت مسلم(ع) اشاره کرد و گفت: مردم کوفه ابتدا مسلم را همراهی کردند اما طولی نکشید که مسلم به قدری غریب شد که کسی را نداشت که حتی شبی وی را مهمان کند، یعنی حرکت مردم، آگاهانه و از روی بصیرت نبود. آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: این در حالی است که در فتنه 88 که به مدت 20سال توسط زیرک ترین سیاستمداران داخلی و خارجی پی ریزی شده بود و آنان شکی در به ثمر رسیدن نقشه خود که همان سقوط نظام اسلامی بود نداشتند، مردم ما با بصیرت و هوشمندانه حتی از سیاستمداران سبقت گرفته و با عمل به وظیفه خود ریشه آن را خشکاندند و در پی آن افزایش ابهت و قدرت کشور در منطقه و جهان را رقم زدند.
وی افزود: آثار بصیرت مردم در فتنه 88 در سفر مقام معظم رهبری به قم و استقبال بی نظیر مردم جلوه گر شد که اگر ابعاد این سفر به خوبی فهمیده شود، معلوم می شود این حرکت در تاریخ بی نظیر بوده است. این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: نکته دیگر که در آگاهی نسبت به موقعیت و جایگاه مان حائز اهمیت است این است که توجه کنیم در جامعه ای زندگی می کنیم که رهبری آن را نایب امام زمان(عج) بر عهده دارد.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به شخصیت مقام معظم رهبری، سعه صدر، شجاعت، صلابت، مدیریت، مهربانی و نورانیت را از اوصاف ایشان ذکر و خاطرنشان کرد: در دنیایی که هر روز طبل رسوایی یکی از رهبران کشورهای جهان در زمینه های مالی و اخلاقی به صدا درمی آید، خداوند نعمت عظیم رهبری را به ما عطا کرده است که در طول زندگیش نمی توان یک نقطه سیاه یافت. وی تصریح کرد: بنده حقیقتاً عرض می کنم اکنون که قریب به هشتاد سال از عمرم می گذرد و در طول عمر خویش بزرگان زیادی را درک کرده ام، مجموع محاسن و ویژگی هایی که در شخص رهبری ، این فرزند پاک پیغمبر می بینم، در احدی به طور یکجا مشاهده نکرده ام.
این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: شناخت این موقعیت های چهارگانه ارزش کار ما در این نظام را مشخص می کند و راهی برای ما باقی نمی گذارد جز اینکه در پیشگاه عظمت الهی سر بر خاک نهیم و به عجز خود در مقابل شکرگزاری این نعمت های عظیم الهی اعتراف کنیم. آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: وقتی آدمی این نعمت های عظیم الهی را می نگرد نسبت به کمبودها بی توجه می شود چرا که کمبودها در مقابل این نعمات عظیم الهی چیزی نیستند. وی خاطرنشان کرد: اعتراف به عجز از شکر، بهترین شکر است و وقتی انسان معترف به عجز خود می شود که عظمت این نعمت ها را درک کند و وقتی عظمت این نعمت ها را درک می کند که درباره آن بیندیشد و با امثال و نظایر آن مقایسه کند.


+ قلمی شده در  یکشنبه 89/9/7 توسط جعفر |  پژواک
 
صفحه نخست اینجاست
بفرمایید روضه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
جعفر
هرچه مخلصانه‌تر عمل کنید، خداى متعال بصیرت شما را بیشتر میکند. «اللَّه ولىّ الّذین امنوا یخرجهم من الظّلمات الى النّور»؛ خدا ولى شماست. هرچه به خدا نزدیکتر شوید، بصیرت شما بیشتر خواهد شد و حقایق را بیشتر مى‌بینید.89/9/4

آخرین نوشته ها
تعریف دهه شصت
لپ تاپ استوک
احادیث واتساپی همان اسرائیلیات است.
یاد وبلاگ نویسی هامون به خیر
مفسدین اقتصادی صندوق میزان در حاشیه امن
[عناوین آرشیوشده]
پیوندها
امام خامنه ای
کیهان
پاوانا
علیرضا قزوه
25میلیون رای(داداش احمد)
جنبش پیامکی
کلیپ های موبایل مبارز
حضور نور
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
مذهب عشق
بارقه های امید
توشه آخرت
نامه یک بهایی مسلمان شده
ویکی حزب الله
یاعلی گفتیم وعشق آغاز شد
ایـــــــران آزاد
ایرانی مکتبی
همای رحمت
فازستان
ساعت به وقت کربلا
مناجات با عشق
سرباز حریم ولایت
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
سلام
بازدید امروز57
بازدید دیروز49
کل بازدید303349
نوشته های پیشین
آذر 1386
خرداد 1389
بهار 1389
تابستان 1389
از وبلاگ فیلتر شده پژواک
تابستان 89
پاییز 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
خرداد 91
اردیبهشت 91
تیر 91
مهر 91
شهریور 91
آبان 91
دی 91
آذر 91
بهمن 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
آبان 92
مرداد 92
خرداد 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مهر 93
مرداد 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
بهمن 94
اردیبهشت 94
اسفند 94
مرداد 96
بهمن 97
بهمن 96
 

 RSS