سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تزوّدوا فانّ خیر الزّاد التّقوی... زادو توشه بردارید پس بهترین توشه تقوی است

کیهان، حسین شریعتمداری:
روز شنبه همین هفته طی یادداشتی در کیهان و با عنوان «مانور موش ها » ضمن ابراز امیدواری از تصمیم قابل تقدیر 
- و البته دیرهنگام- سران محترم سه قوه برای مقابله جدی با پدیده گرانی، به نفوذ غریبه ها در لایه های میانی برخی از مراکز تصمیم ساز و سیاست پرداز نظام و نقش تخریبی آنها نیز اشاره شده بود. در یادداشت کیهان آمده بود؛ این طیف که تعداد آنها بسیار اندک و کم شمار نیز هست، با مافیای اقتصادی رابطه ای دوسویه دارند و در مقابل سهمی که از کلان سرمایه داران دریافت می کنند، زمینه و رانت مورد نیاز آنان برای غارتگری را - معمولاً دور از چشم مسئولان بالادستی- فراهم می آورند. اما، نقش نفوذی ها در همین نقطه پایان نمی پذیرد، بلکه شماری از آنان را می توان آدرس داد که انگیزه ای فراتر از اینگونه دزدی یا «دله دزدی»ها دارند! این عده قبل از آن که به سوء استفاده های مالی و مادی نظر داشته باشند، اخلال در چرخه اقتصادی کشور را دنبال می کنند و برای خروجی و پی آمد تلخ این اخلال که گرانی و سختی معیشت مردم است، دندان طمع تیز کرده اند. طیف مورد اشاره از این طریق- و به زعم خود- در پی آن است که از یکسو در افکار عمومی ناهنجاری های ناشی از اخلال در چرخه اقتصادی کشور را به حساب کارآمدی! تحریم ها که به شدت مورد نیاز آمریکا و متحدانش است، بنویسد و از سوی دیگر خنجر یک جریان سیاسی را که تشنه مذاکره و رابطه با آمریکاست، برای فرو بردن به پهلوی ملت تیز کند!


در یادداشت روز شنبه کیهان بعد از تأکید بر قابل مهار بودن گرانی های اخیر، به عنوان شاهد مثال که تنها یک نمونه از دهها نمونه مشابه دیگر است، آمده بود؛ «مثلاً - و فقط مثلاً- چرا در پی گیری یکی از علت های گرانی گوشت مرغ به این ماجرا توجه نمی شود که فلان کشتی حامل محموله مورد نیاز مرغداری ها نزدیک به 7 ماه در سواحل کشورمان روی آب بوده است؟ و آقایان «م» و «الف»، دو سرمایه دار کلان که با «گشاده دستی برخی از مسئولان میانی، انحصار واردات این کالا را برعهده دارند، تخلیه محموله کشتی را با انگیزه فروش گرانتر تا 7 ماه به تأخیر انداخته اند؟!...»


همانگونه که ملاحظه می شود، فقط به یک نمونه، آنهم با ذکر حرف اول از نام دو سرمایه دار کلان و دست اندرکار ماجرا اشاره شده بود. و در متن یادداشت نیز نام هیچ دستگاهی از مراکز و کانون های نظام و یا گروه و جریان خاصی به میان نیامده بود. بنابراین به روال طبیعی و منطقی هیچیک از دستگاهها و مراکز و یا گروهها و جریانات سیاسی نباید خود را مخاطب اقدام زشت و پلشتی بدانند که در یادداشت کیهان به آن اشاره شده بود. اما فردای آن روز- یکشنبه 18 تیر ماه- روزنامه ایران ، ارگان رسمی و تابلودار دولت محترم با چاپ یادداشتی به بهانه طنز که تنها بخش طنزآلود آن، سراسیمگی و عصبانیت دست اندرکاران روزنامه ایران بود، کیهان را به باد فحاشی و اهانت گرفت که متن کامل آن بدون کم و کاست از نظر خوانندگان گرامی می گذرد؛


تحلیل خرزوخان از پشت پرده گرانی ها

به رغم تذکرات جدی محققان و پزشکان مبنی بر عدم مصرف دخانیات، متأسفانه جناب خرزوخان قصد نداره عادت بد سیگار کشیدن رو ترک کنه و همین باعث بروز توهمات جدی در مخیله ایشون شده. البته ایشان اعلام کرده: هر چی می کشم از دست احمدی نژاد و مشایی است! ایشان تا حالا چند بار داستان های تخیلی و آموزنده ای برای بچه ها نوشته که به صورت روزانه تو کیهان بچه ها چاپ می شه! ضمناً چون ایشان اکثر اوقات در فضا و کیهان به سر می برد! پیشنهاد انتقال ایشان به منظومه کیهانی در دست بررسی است! نامبرده که مسئولیت سنگین گزینش مردم ایران و جهان را برعهده دارد، در جدیدترین نتایج بررسی صلاحیت ها و گزینش مردم جهان اعلام کرد: مردم جهان و ایران چند دسته اند: یک دسته مزدور آمریکا و انگلیس هستند، یک عده ای در آینده مزدور انگلیس و آمریکا می شوند و یک عده هم احتمال زیاد می رود که مزدور آمریکا و انگلیس شوند! وی خود را جزو دسته چهارم خواند که وظیفه افشای چهره کثیف و نفاق انگیز مزدوران را برعهده دارد! وی در تحلیل منطقی و خواندنی گرانی های اخیر نوشت: براساس اسناد موجود در زیر بالشتم، علت اصلی گرانی های اخیر، بالا رفتن قیمت ها بوده است! وی ضمن چپاندن زورکی جریان زبان بسته انحرافی در تحلیل خود گفت: جریان انحرافی قصد دارد با گران کردن قیمت مرغ، مردم را به سمت خوردن گوشت کوسه سوق دهد! رمان نویس منظومه کیهانی ضمن تشکر از روشنگری های 2 سال اخیر خود در مورد جریان مخوف! انحرافی افزود: من حتی جریان انحرافی را عامل زمین خواری حلال! برخی دوستان عزیزم می دانم!

وی ادامه داد: متأسفانه دولت قصد داره با افزایش قیمت مرغ و سایر اقلام، این اجناس رو تو انبار قایم کنه و در انتخابات بعدی به هر کسی که بهشون رأی بده! یک عدد مرغ و یه گونی برنج بده! اسنادش محرمانه است.


ما از روزنامه ایران و برخی نفوذی های خزیده در آن نه گلایه ای داریم و نه انتظاری ولی ماجرای یاد شده را برای مسئولان محترم نظام و مخصوصا دولتمردان گرامی حاوی نکات درخور توجه فراوانی می دانیم که از آن میان به چند نکته اشاره و بسنده می کنیم.


1- کیهان از آن دو کلان سرمایه دار، نامی به میان نیاورده بود و تنها به یک نمونه از ده ها نمونه فساد اقتصادی که در افزایش قیمت ها و گرانی لگام گسیخته این روزها نقش موثری داشته و دارد اشاره کرده بود. بنابراین جای این سؤال است که روزنامه ارگان رسمی دولت، چرا و به چه علت، خود را مخاطب آن تلقی کرده است و با کلان سرمایه داران و مافیای اقتصادی چه رابطه ای دارد که دفاع تمام قد از آنان را وظیفه خود می داند؟!


2- آیا دفاع سراسیمه و آمیخته به اضطراب و نگرانی روزنامه ایران از اقدام ناجوانمردانه کلان سرمایه داران برای افزایش قیمت ها به نمایندگی از دولت محترم صورت گرفته است؟ اگر پاسخ منفی است- که انشاءالله باشد- چرا هیچیک از دولتمردان محترم، حمایت بی پرده روزنامه ایران 
- یعنی ارگان رسمی دولت- از مافیای اقتصادی و دفاع تمام قد از تلاش این مافیا برای افزایش لگام گسیخته قیمت ها را تکذیب نکرده و خود را از آن مبرّا ندانسته اند؟! مخصوصا آن که بارها دیده شده دولت محترم یک انتقاد جزیی از یک شخص معمولی را تاب نیاورده و بی پاسخ نگذاشته و یا اظهارات فلان دولتمرد رده چندم را که با نظر ریاست محترم جمهوری ناهمخوان بوده است نفی کرده و در مواردی دولتمرد مزبور را از کار برکنار کرده است! آیا دولت محترم متهم شدن خود به حمایت از مافیای اقتصادی و دفاع از گرانی های اخیر را تهمت ناروا تلقی نمی کند؟!


3- دولت محترم که در کنار شماری از انتقادات جدی، خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه اش بر کسی پوشیده نیست بارها در پاسخ به علت گرانی های اخیر و برخی ناهنجاری های اقتصادی، از افراد و جریانات مرموزی یاد کرده است که در کار دولت سنگ اندازی می کنند. آیا مافیای شناخته شده اقتصادی و تلاش آن برای افزایش قیمت ها در فهرست این سنگ اندازها و موانع قرار ندارند؟! اگر پاسخ مثبت است- که نمی تواند منفی باشد- چرا دولت محترم مبارزه با سنگ اندازها و عقبه مافیای اقتصادی را از ارگان رسمی و تابلودار خود شروع نمی کند؟!


4- در یادداشت کیهان از میان ده ها کلان سرمایه دار وابسته به مافیای اقتصادی، تنها به نام دو تن از آنها و فقط بخشی از فساد اقتصادی آنان اشاره شده بود و سؤال این است که اگر خبر کیهان را نادرست می دانند، چرا آن را تکذیب نمی کنند؟! و به جای تکذیب خبر 
- که می دانند و می دانیم قابل تکذیب نیست- به فحاشی و از آن بدتر به حمایت از آنها روی می آورند؟!


5- مگر وظیفه دستگاه قضایی، شناسایی مجرمان و تعقیب قضایی آنان نیست و مگر ریاست محترم قوه قضائیه یکی از اعضای سه قوه در نشست های اخیر برای مقابله جدی با گرانی نمی باشند؟ بنابراین باید پرسید، که چرا بعد از یادداشت کیهان و معرفی- لااقل- دو تن از این مفسدان و اشاره به اقدام ناجوانمردانه آنان برای افزایش قیمت ها، دستگاه محترم قضایی از کنار آن با بی توجهی عبور کرده است؟! این در حالی است که قوه محترم قضائیه کمتر پرسشی را که نشانه کم کاری و کم توجهی این قوه در انجام وظایف خود باشد، بی پاسخ می گذارد؟!


6- انتقادی که در بند 5 آمده است، بی کم و کاست متوجه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی نیز هست. مگر «نظارت» یکی از وظایف قانونی و تعریف شده مجلس نیست؟ بنابراین بی توجهی ریاست و نمایندگان محترم مجلس در قبال ماجرای یاد شده چگونه قابل توجیه است؟ مخصوصا آن که مجلس محترم، کمترین بی توجهی دولت نسبت به مصوبات مجلس را با بوق و کرنا در رسانه ها می دمد و شعار «وا قانونا»! سر می دهد.


7- و بالاخره، وظیفه خود می دانیم که بار دیگر عزم راسخ و اعلام شده سران محترم سه قوه برای مقابله با گرانی را پاس بداریم و مخصوصا بر این نکته تاکید کنیم جناب آقای احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم کشورمان که بسیاری از طرح ها و پروژه های سنگین نظیر هدفمندی یارانه ها را با پشتکار مثال زدنی پیش برده اند، در این عرصه نیز می توانند پیروز میدان باشند و البته این انتظار از ایشان نیز در میان است که بدون کمترین ملاحظه اجازه سوءاستفاده از نام و جایگاه خود را به هیچکس ندهند.


+ قلمی شده در  سه شنبه 91/4/20 توسط جعفر |  پژواک
 
صفحه نخست اینجاست
بفرمایید روضه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
جعفر
هرچه مخلصانه‌تر عمل کنید، خداى متعال بصیرت شما را بیشتر میکند. «اللَّه ولىّ الّذین امنوا یخرجهم من الظّلمات الى النّور»؛ خدا ولى شماست. هرچه به خدا نزدیکتر شوید، بصیرت شما بیشتر خواهد شد و حقایق را بیشتر مى‌بینید.89/9/4

آخرین نوشته ها
تعریف دهه شصت
لپ تاپ استوک
احادیث واتساپی همان اسرائیلیات است.
یاد وبلاگ نویسی هامون به خیر
مفسدین اقتصادی صندوق میزان در حاشیه امن
[عناوین آرشیوشده]
پیوندها
امام خامنه ای
کیهان
پاوانا
علیرضا قزوه
25میلیون رای(داداش احمد)
جنبش پیامکی
کلیپ های موبایل مبارز
حضور نور
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
مذهب عشق
بارقه های امید
توشه آخرت
نامه یک بهایی مسلمان شده
ویکی حزب الله
یاعلی گفتیم وعشق آغاز شد
ایـــــــران آزاد
ایرانی مکتبی
همای رحمت
فازستان
ساعت به وقت کربلا
مناجات با عشق
سرباز حریم ولایت
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
سلام
بازدید امروز55
بازدید دیروز49
کل بازدید303347
نوشته های پیشین
آذر 1386
خرداد 1389
بهار 1389
تابستان 1389
از وبلاگ فیلتر شده پژواک
تابستان 89
پاییز 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
خرداد 91
اردیبهشت 91
تیر 91
مهر 91
شهریور 91
آبان 91
دی 91
آذر 91
بهمن 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
آبان 92
مرداد 92
خرداد 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مهر 93
مرداد 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
بهمن 94
اردیبهشت 94
اسفند 94
مرداد 96
بهمن 97
بهمن 96
 

 RSS