سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تزوّدوا فانّ خیر الزّاد التّقوی... زادو توشه بردارید پس بهترین توشه تقوی است

انتخاب وزیر علوم در دولت یازدهم حالا به چالشی جدی بین نمایندگان مجلس و دولت تبدیل شده است. بسیاری بر این باورند که اصرار برخی جریانات پشت پرده دولت برای هدایت دانشگاه‌ها از فضای علمی شایسته به سمت فضای سیاست زده حکایت از آن دارد که قرار است دانشگاه‌ها جولانگاهی برای احزاب افراطی و فعالان فتنه 88 باشد تا به جای اینکه محیط مقدس دانشگاه "مبدا تحولات" باشد به منشا تشنجات بدل گردد!

این تصور زمانی عینیت بیشتری پیدا می کند که به سابقه افراد معرفی شده از سوی رئیس جمهور برای تصدی این وزارتخانه نگریسته شود. این افراد اغلب سابقه ای تاسف بار از حضور در فتنه 88 داشتند و به رغم اینکه به پست تصدی وزارت نرسیدند ولی با بکارگیری آنان در پست های کلیدی این وزارتخانه اتفاقات ناخوشایندی در دانشگاه های کشور رخ داد. از جمله نصب سرپرستانی با سوابق امنیتی در برخی دانشگاه ها که البته نتیجه آن استیضاح فرجی دانا وزیر علوم و عزل وی بود.

حالا با گذشت بیش از یک سال از فعالیت دولت یازدهم و لزوم آرامش بیشتر در کشور، "محمود نیلی احمدآبادی" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد تا باز هم مسیر همان باشد که افراطیون خواستار آنند؛ یعنی ایجاد تشنج در دانشگاه و جولان احزاب ورشکسته!

دکتر محمود نیلی احمد آبادی کیست؟نیلی محمود آبادی

"محمود نیلی احمدآبادی" که به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شد طی 5 ماه گذشته سرپرستی دانشگاه تهران را برعهده داشته است.

وی زاده اصفهان و فارغ التحصیل دانشگاه های شیراز و دانشگاه صنعتی شریف است. نیلی احمدآبادی مدرک دکتری خود را بیست سال پیش از دانشگاه توهوکو ژاپن دریافت کرد.

محمود نیلی احمدآبادی در کارنامه خود سوابقی نظیر ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، نایب رئیس انجمن مهندسی متالورژی، معاون پژوهشی دانشکده فنی، استاد نمونه دانشگاه تهران 1382 تدریس در دانشکده فنی در رشته مهندسی مواد و متالوژی و... را دارد.

وی در سال 92 به همراه برخی از اساتید، "جعفر میلی منفرد" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم را در نامه ای به لاریجانی قابل اعتماد دانسته و خواستار رأی اعتماد نمایندگان به وی شدند.

این موضوع زمانی رخ داد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به برخی دلایل از جمله حضور میلی منفرد در فتنه 88 در جریان رأی اعتماد به وزرای کابینه دولت یازدهم، با تصدی پست وزارت میلی منفرد بر دستگاه آموزش عالی کشور مخالفت کردند.

سوابق نیلی احمد آبادی در فتنه 88

نیلی احمدآبادی در روزها و ماه‌های فتنه 88 نقش پررنگی در شوراندن دانشجویان و اساتید برای ابراز مخالفت با نظام و همراهی با فتنه‌گران داشت. از جمله می توان به تلاش های جدی در زمان فتنه برای تصویب تعطیلی دانشکده فنی در هیئت رییسه و صدور بیانیه هیئت رییسه علیه نظام و بیانیه جمعی از اساتید اشاره کرد.

زمینه سازی برای تجمع در مسجد دانشگاه تهران

حضور فعال و نقش آفرینی وی و معاونان اش نظیر خانم ص. در آشوب‌های پسا انتخاباتی دانشگاه تهران نظیر تجمع اساتید در مسجد دانشگاه که با حمایت سرکرده منافقین همراه شد، نمونه دیگری از اقدامات نیلی است.

در واقعه اغتشاش روز 24 خرداد دانشگاه تهران که در اعتراض به تقلب در انتخابات همزمان با سخنرانی رئیس جمهور منتخب در میدان ولیعصر انجام شد، نیلی میان دانشجویان معترض حضور یافت و با تحریک دانشجویان آنان را به سمت سر در اصلی دانشگاه هدایت کرد، که این تجمع و توهین به مقدسات در آن از جمله آتش زدن پرچم، منجر به ورود افرادی از خارج دانشگاه به داخل و درگیری شدید به خصوص در دانشکده فنی شد و زمینه تجمع اساتید در مسجد و سوء استفاده ضد انقلاب را فراهم کرد، اقداماتی که نیلی بعداً در شورای متحصنین آن قرار گرفت.

امضای نامه ای با مطالب غیر واقع درباره فتنه خطاب به رهبر انقلاب

برگ دیگری از کارنامه مدیریتی و عملکردی دکتر نیلی، نیمه تمام گذاشتن کلاس ها و توصیه به تعطیلی امتحانات در گیر و دار فتنه و اقدام به امضای نامه‌ای بود که پس از 16 آذر 88 خطاب به رهبر انقلاب نگاشته شد و با وارونه جلوه دادن واقعیات، ضمن اتهام زنی غیر مستقیم به شخص رهبر انقلاب، موجبات سوء استفاده رسانه‌های بیگانه را فراهم نمود. نامه ای که نام «رضا فرجی دانا» نیز در ذیل آن دیده می شود.

وی پس از مراجعه معدودی از دانشجویان به عنوان رئیس دانشکده فنی، حکم به تعویق امتحانات پایان ترم داد در حالی که امتحانات به راحتی امکان برگزاری داشت.

حاشیه سازی ها در دوران تصدی ریاست دانشکده فنی دانشگاه تهران

از دیگر اتفاقات مدیریتی دکتر نیلی در طول دوران مسئولیت خود در دانشکده فنی دانشگاه تهران، اقدامات ایشان نسبت به تحریک دانشجویان برای سکوت و همراهی در تعطیلی کلاس‌های درس است.

زمینه سازی برای مضروب شدن رئیس فقید دانشگاه تهران

به عنوان نمونه در سال 84 و پس از تغییر رئیس دانشگاه تهران، دانشکده فنی اقدام به تعطیلی کلاس‌های درس و تحریک به تجمع دانشجویان در برابر سالن تودیع و معارفه نمود، اقدامی که موجب ضرب و شتم رئیس فقید دانشگاه تهران آیت الله عمید زنجانی و تعدادی دیگر از اساتید دانشگاه شده و تعطیلی کلاس‌ها نیز به مدت چهار روز ادامه یافت.

تغییر کاربری زمینی که صیغه مسجد بر آن خوانده شد

دکتر نیلی در طول دوران ریاست خود اصرار فراوانی بر محو مظاهر و نمادهای دینی از سطح دانشکده داشت. برجسته‌ترین اقدام وی در این زمینه، تغییر کاربری زمینی بود که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی برای ساخت مسجد اختصاص یافته، برای آن صیغه مسجد خوانده شده و کلنگ ساخت آن نیز بر زمین خورده بود. وضعیت نمازخانه دانشکده فنی در دوران مسؤولیت دکتر نیلی بسیار اسف‌انگیز و دون شأن مرکزی آموزشی و هشت هزار دانشجو بود و وی تمام قدرت خویش را برای مقاومت نسبت به تغییر محل نمازخانه صورت می‌داد، مسأله‌ای که با تغییر دکتر نیلی و روی کار آمدن رئیس جدید در کمتر از شش ماه حل شد.

ترویج تفکرات تجدیدنظرطلبانه و حذف آثار متفکران انقلاب اسلامی

از سایر اقدامات مدیران منصوب دکتر نیلی، تلاش برای تصفیه محیط‌های عادی دانشجویی نظیر کتابخانه دانشکده فنی - که میراث مبارزات دانشجویان مسلمان پیش از انقلاب در دانشگاه تهران است- از آثار متفکران انقلابی و ترویج تفکرات تجدیدنظرطلبانه در آن‌ها بود. معاون دانشجویی دکتر نیلی با قدرت بسیار حذف آثار و تفکرات برخی از متفکران انقلابی و ترویج کتب و تفکرات امثال عبدالکریم سروش را در دانشکده و فضای کتابخانه دنبال می کرد و با جدیت تمام و تا پای درگیری‌های لفظی با دانشجویان مسئول پیش می‌رفت.

هزینه بودجه فرهنگی دانشکده برای خرید صندلی سلف سرویس و یارانه غذا!

در دوره ریاست دکتر نیلی در دانشکده فنی، نگاه به فرهنگ، یک نگاه صنفی و سخت افزاری بود؛ به این معنا که بودجه شورای فرهنگی دانشکده (که بنا به گفته معاونت دانشجویی و فرهنگی ایشان، بین 70 تا 90 میلیون تومان بوده) صرفاً برای تعویض صندلی های سلف یا یارانه غذای دانشجویان مورد استفاده قرار می گرفت. معاونت فرهنگی آقای دکتر نیلی، خانم ص. هم مانند آقای دکتر نیلی دارای همین نوع نگاه به فرهنگ بود. وی تعداد و رقم وام های کمک هزینه را با افتخار به عنوان کار فرهنگی در نظر می گرفت، در حالی که برای دریافت مجوز فعالیت های تشکل های انقلابی از طرف این خانم همیشه سخت‌گیری‌های سلیقه‌ای وجود داشت.

رفتار توهین آمیز با مسئول وقت نهاد نمایندگی در دانشکده

از جمله موارد تأسف برانگیز در دوره مدیریت دکتر نیلی بر دانشکده فنی، برخوردهای تلخ و زننده وی با مسؤول وقت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حجه الاسلام والمسلمین عابدین زاده در دانشکده فنی و در مضیقه قرار دادن ایشان نسبت به در اختیار داشتن دفتری برای فعالیت و سایر اقدامات حمایتی جهت برگزاری برنامه‌ها بود.

اکنون سؤال این است که چرا رئیس دولتی که خود را متخصص در حوزه امنیت می داند، فردی با این دست سوابق را برای تصدی پست مهم وزارت علوم معرفی کرده است؟


+ قلمی شده در  یکشنبه 93/8/4 توسط جعفر |  پژواک
 
صفحه نخست اینجاست
بفرمایید روضه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
جعفر
هرچه مخلصانه‌تر عمل کنید، خداى متعال بصیرت شما را بیشتر میکند. «اللَّه ولىّ الّذین امنوا یخرجهم من الظّلمات الى النّور»؛ خدا ولى شماست. هرچه به خدا نزدیکتر شوید، بصیرت شما بیشتر خواهد شد و حقایق را بیشتر مى‌بینید.89/9/4

آخرین نوشته ها
تعریف دهه شصت
لپ تاپ استوک
احادیث واتساپی همان اسرائیلیات است.
یاد وبلاگ نویسی هامون به خیر
مفسدین اقتصادی صندوق میزان در حاشیه امن
[عناوین آرشیوشده]
پیوندها
امام خامنه ای
کیهان
پاوانا
علیرضا قزوه
25میلیون رای(داداش احمد)
جنبش پیامکی
کلیپ های موبایل مبارز
حضور نور
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
مذهب عشق
بارقه های امید
توشه آخرت
نامه یک بهایی مسلمان شده
ویکی حزب الله
یاعلی گفتیم وعشق آغاز شد
ایـــــــران آزاد
ایرانی مکتبی
همای رحمت
فازستان
ساعت به وقت کربلا
مناجات با عشق
سرباز حریم ولایت
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
سلام
بازدید امروز56
بازدید دیروز64
کل بازدید304040
نوشته های پیشین
آذر 1386
خرداد 1389
بهار 1389
تابستان 1389
از وبلاگ فیلتر شده پژواک
تابستان 89
پاییز 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
خرداد 91
اردیبهشت 91
تیر 91
مهر 91
شهریور 91
آبان 91
دی 91
آذر 91
بهمن 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
آبان 92
مرداد 92
خرداد 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مهر 93
مرداد 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
بهمن 94
اردیبهشت 94
اسفند 94
مرداد 96
بهمن 97
بهمن 96
 

 RSS